Mind.You is in 2021 gelanceerd als onderdeel van Psychologie Magazine, al decennialang een autoriteit op het gebied van persoonlijke groei. Mind.You richt zich op de zakelijke markt, want: “Organisaties bestaan uit mensen, en als het goed gaat met die mensen, staat je bedrijf er sterker voor – zo simpel is het”, stelt Sterre van Leer, Hoofdredacteur Psychologie Magazine.
Waar veel bladen bij extensies vooral denken aan events, aan e-commerce en de productie van andere papieren producten, zoals kalenders, agenda’s en specials, lijkt Psychologie Magazine steeds de hoek van de dienstverlening te kiezen. Waarom is dat? Van Leer: “Omdat je vanuit dit merk zoveel meer kunt dan vermaak bieden. Ik heb niks tegen scheurkalenders, maar een scheurkalender gaat je leven niet veranderen. Een inzichtgevende training of een bevredigend coachtraject heeft die potentie wel.”
Een verschil maken
Sterre van Leer ontwikkelde met haar team een strategie waarin er vooral is gekeken naar de manier waarop Psychologie Magazine het verschil kan maken. “Als er dertigduizend coaches zijn in Nederland en niemand vindt de weg in dat oerwoud, kunnen wij daar dan niet in gidsen? En als wij ijzersterke online modules hebben ontwikkeld die je helpen om met stress of tegenslag om te gaan, kunnen we die dan niet een breder publiek geven dan alleen de fanbase van ons eigen merk?”
Lees hier het hele interview van Bladendokter.